Sunday 2 June 2013


Program yang bertaraf kebangsaan ini telah dianjurkan sepenuhnya oleh mahasiswa UKM iaitu daripada sekretariat Racing Endurance Varsity Open Challenge (REVOC) yang berpusat di Kolej Burhanuddin Helmi dengan kerjasama Aspirasi UKM. Program ini telah mendapat sambutan yang hangat daripada belia seluruh Malaysia di Festival Belia Putrajaya.

Penganjuran Segmen Ekspresi Mahasiswa yang bertemakan “Mahasiswa Berintegrasi Penggerak Transformasi” bermatlamat untuk memberi inspirasi kepada golongan mahasiswa untuk merasai satu pengalaman, menikmati pertembungan antara agama, bangsa dan budaya dalam aktiviti yang disertai, selaras dengan konsep 1 Malaysia yang diterajui oleh Perdana Menteri Malaysia, Y.A.B. Dato’ Seri Mohd Najib Tun Abdul Razak. Segmen ini merupakan salah satu daripada segmen yang dianjurkan oleh MBM iaitu segmen Perkampungan Warna Warni Belia Malaysia di bawah Festival Belia Putrajaya 2013. Diharapkan, dengan pengalaman yang mereka peroleh semasa melibatkan diri dalam program ini dapat memangkin potensi integriti yang mampu merapatkan jurang  antara mahasiswa dan golongan profesional dalam merangka kejayaan sesuatu program.

Secara keseluruhan, segmen Ekspresi Mahasiswa ini berpotensi untuk menonjolkan bakat mahasiswa kepada masyarakat agar mahasiswa menjadi lebih berkeyakinan dan dapat menyesuaikan diri dengan pelbagai cabaran pada peringkat tempatan mahupun global.

Program ini telah mendapat pengiktirafan oleh perdana menteri Malaysia iaitu Dato' Sri Mohammad Najib bin Tun Haji Abdul Razak dan juga mendapat liputan meluas oleh media di seluruh Malaysia.

Kejayaan Ekspresi Mahasiswa melambangkan kejayaan seluruh mahasiswa UKM dalam mengetengahkan modal insan yang berguna untuk negara pada masa akan datang.


0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.