Wednesday 19 June 2013


Cyber Security Malaysia bersama dengan UKM telah memeterai memorandum perjanjian (MoA) bagi menawarkan kursus ijazah sarjana dalam bidang Keselamatan Siber. Perkara ini adalah sesuatu pencapaian yang amat membanggakan bagi UKM kerana telah berjaya berkerjasama dengan syarikat keselamatan siber utama di Malaysia ini.

Bidang ini ditawarkan kerana evolusi teknologi sedang berkembang pesat di negara kita ini dan kita memerlukan modal insan profesional tempatan yang terlatih bagi menangani jenayah siber dan juga melindungi harta siber bagi sesebuah organisasi lantas dapat memberi faedah terhadap pembangunan ekonomi negara.

Tawaran bagi Ijazah Sarjana Keselamatan Siber bermula pada tahun ini dan tempoh pengajian selama satu hingga tiga tahun bagi program sepenuh masa dan dua hingga empat tahun bagi program separuh masa. Bagi kelayakan pula, pemohon secara amnya memerlukan kelulusan Ijazah Sarjana Muda Komputeran dengan memiliki Purata Nilai Gred Kumulatif minimum 2.75 beserta kelulusan bidang-bidang lain yang berkaitan dengan pengalaman kerja yang mencukupi dalam bidang berkaitan.

Download brochure :
  1.  http://www.ftsm.ukm.my/pdf/mcsbrocur.pdf
  2.  http://www.ftsm.ukm.my/pdf/brocurpro.pdf

0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.