Monday 18 March 2013


UKM BANGI, 18 Mac- Jutaan Tahniah dan Terima Kasih kepada Mahasiswa/i dari Fakulti Sains dan Teknologi (FST), UKM kerana mewakili UKM dalam Seminar Food Science and Technology anjuran Malaysian Institute of Food and Technolgy (MIFT) dan UNiSZA.

UKM telah mendapat tempat KETIGA dalam "Food Product Development Competition" yang diwakili oleh Xtiv Berhad (Ruben Kumar, Izzati, Siti Khadijah, Acit BP, Nurul Azrianti, Zululhaizulizam, Sharifah Habibah dan Siti Khairunisa) dengan memperkenalkan produk mereka iaitu Energy Gel.

Selain itu, UKM juga mendapat tempat KEDUA dalam "Food Oratory Competition" yang diwakili oleh mahasiswi FST, Salma Ghulam Hussain dengan membawa tajuk "Obesity : Lifestyle or Genetic Factor".

Kami berharap dengan kejayaan mereka ini jelas menunjukkan UKM mampu untuk mengeluarkan mahasiswa/i yang berkualiti dan mampu untuk bersaing dengan pasaran luar. Kami berharap juga agar semua mahasiswa/i UKM dapat menonjolkan bakat dan kemampuan diri dalam pelbagai bidang yang diceburi.





0 comments:

Post a Comment

Note: only a member of this blog may post a comment.